salon24.eu-sivusto käyttää evästeitä, jotta saat paremman ostokokemuksen. Jatkamalla verkkosivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja.

VERKKOKAUPAN MYYNTIEHDOT

1.    YLEISET EHDOT

1.1. Nämä myyntiehdot (jäljempänä: ehdot) koskevat tavaroiden ostamista verkkokaupasta www.salon24.fi (jäljempänä: verkkokauppa). Tavaroiden myyjä on Salonshop Baltic AS, virallinen osoite Valgevase 13, Tallinna 10414, rekisteritunnus 10205387, puhelin +358 044 788 7973 ja sähköpostiosoite myynti@salonshop.eu (jäljempänä "myyjä"). Nämä ehdot koskevat yksityishenkilön (jäljempänä 'Asiakas') ja Myyjän välistä oikeussuhdetta, kun hän tekee ostoksen verkkokaupasta.

1.2. Asiakas ja Myyjä noudattavat Viron tasavallassa voimassa olevaa lainsäädäntöä tehdessään ostoksia verkkokaupasta.

1.3. Myyjä pidättää oikeuden yksipuolisesti muuttaa sekä täydentää ehtoja ja hinnastoa. Ehtojen ja hinnaston muutokset tulevat voimaan hetkellä, kun ne julkaistaan verkkokaupassa. Ennen muutosten voimaantuloa tehtyihin tilauksiin sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita myyntiehtoja.

1.4. Ostamalla tavaroita ja/tai rekisteröitymällä käyttäjäksi verkkokauppaan, asiakas vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.

2.    HINTATIEDOT

2.1. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu euroina, ja ne sisältävät Viron tasavallassa sovellettavan 22 prosentin arvonlisäveron.

2.2. Tavaroiden hintaan lisätään toimitusmaksu, joka perustuu asiakkaan valitsemaan toimitustapaan ja joka ilmoitetaan asiakkaalle tilauksen tekemisen yhteydessä.

2.3. Myyjä pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Jos hinnat muuttuvat, asiakkaaseen sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa ollutta hintaa.

3.    TILAUKSET JA MAKSAMINEN

3.1. Asiakkaan ostoskori luodaan sillä hetkellä, kun asiakas on klikannut "Lisää ostoskoriin" -painiketta, minkä jälkeen hän voi jatkaa selailua tai aloittaa tilauksen tekemisen. Ostoskoriin on mahdollista lisätä, vaihtaa tai poistaa tuotteita ennen tilauksen tekemistä ja maksamista.

3.2. Verkkokaupassa esitetyt kuvat ovat havainnollistavia, ja tavarat voivat todellisuudessa poiketa kuvassa esitetyistä.

3.3. Tilauksen tekemistä varten Asiakkaan on napsautettava "siirry kassalle" -painiketta, jossa Asiakkaan on annettava pyydetyt tiedot, jotta Myyjä voi ottaa yhteyttä Asiakkaaseen ja laatia tarvittaessa laskun.

3.4. Tilauksessa annettujen tietojen tarkkuus ja oikeellisuus vaikuttaa asiakkaan ostamien tavaroiden sujuvaan toimitukseen.

3.5. Kun olet vahvistanut tilauksen klikkaamalla "Maksa" -painiketta, järjestelmä muodostaa asiakkaalle laskun, mikä maksetaan pankkisiirrolla tai luottokortilla.

3.6. Myyntisopimus katsotaan tehdyksi siitä alkaen, jona laskussa ilmoitettu summa on maksettu kokonaisuudessaan Myyjän pankkitilille.

3.7. Pankkisiirrolla maksaminen (Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki) tapahtuu verkkokaupan ulkopuolella maksukeskuksen turvallisessa ympäristössä. Kun asiakas on valinnut haluamansa pankkisiirron, hänet ohjataan Montonio suojattuun ympäristöön maksun suorittamista varten. Montonio hyväksyy maksutapahtuman asiakkaan pankissa olevan valitun pankkitilin kautta.

3.8. Maksutietoja käsitellään tietoturvastandardien mukaisesti, joita säännellään kansainvälisellä turvallisuustodistuksella PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), jolla varmistetaan, että asiattomat henkilöt eivät voi siepata tai muuttaa vaihdettuja tietoja.

3.9. Myyjä on henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka välittää maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot Montonio Finance UAB:lle. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankkitietoihin.

4.    TILAUKSEN TOIMITUS

4.1. Kun myyntisopimus on tullut voimaan, myyjä pakkaa tilauksen ja luovuttaa sen asiakkaan valitseman logistiikkayrityksen toimitettavaksi.

4.2. Tavarat toimitetaan yleensä 3-5 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulopäivästä, ellei asiakkaalle ole ilmoitettu toisin.

4.3. Kun tilaat paketin pakettiautomaattiin, vastaanottajan matkapuhelimeen lähetetään tekstiviesti, joka sisältää kaikki paketin noutamiseen tarvittavat tiedot. Paketin noutamista varten tekstiviestissä ilmoitettu yksilöllinen ovikoodi on syötettävä automaatin näytölle, jotta asiakas voi noutaa paketin.

4.4. Jos kyseessä on kuriiripalvelu, asiakkaalle ilmoitetaan paketin saapumisesta etukäteen tekstiviestillä matkapuhelimeen tai puhelinsoitolla. Kuriiri luovuttaa tavarat asiakkaalle lähetysluettelon perusteella. Myyjä suosittelee, että asiakas tarkastaa tavaran pakkauksen ennen tavaran vastaanottamista ja toimituskirjan allekirjoittamista. Jos tavarassa on näkyviä vaurioita, Myyjä suosittelee, ettei hän ota tavaraa vastaan. Allekirjoittamalla lähetysluettelon asiakas vahvistaa, että pakkaus oli ehjä toimitushetkellä tai että hän on tyytyväinen pakkauksen kuntoon (tavarat eivät ole vahingoittuneet).

4.5. Varmistaaksesi, että tilauksesi toimitetaan viivytyksettä, sinun on oltava huolellinen ja annettava totuudenmukaiset, oikeat ja pätevät tiedot syöttäessäsi toimitustietoja tilausta tehdessäsi.

4.6. Myyjä ei ole vastuussa tavaroiden toimituksen viivästymisestä, jos tavarat on luovutettu logistiikkakumppaneille ajoissa, mutta toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa tai jotka eivät ole ennakoitavissa.

5.    PERUUTTAMISOIKEUS

5.1. Tilauksen vastaanottamisen jälkeen asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehty sopimus ilman perusteluja 14 päivän kuluessa. Velvoiteoikeuslain 53 §:n 4 momentin mukaan asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa sopimusta sellaisten tavaroiden osalta, joita ei voida palauttaa niiden luonteen vuoksi. Palautusoikeus ei koske muun muassa tuotteita ja tarvikkeita, joiden pakkaus on avattu, eikä tuotteita ja tarvikkeita, jotka on jo osittain käytetty.

5.2. Jos palautettava tavara on huonontunut, asiakas vastaa tavaran arvon alenemisesta. 14 päivän peruuttamisoikeus ei koske tavaroita, joita ei luonteensa vuoksi voi palauttaa (esim. avoimesti pakatut hiustenhoitotuotteet, hajuvedet, hygieniatuotteet).

5.3. Palauttaakseen tavarat asiakkaan on lähetettävä vapaamuotoinen peruuttamispyyntö sähköpostiosoitteeseen myynti@salonshop.eu viimeistään 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta.

5.4. Asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista, paitsi jos palautuksen syynä on se, että palautettavat tavarat eivät vastaa tilattua tavaraa (esim. väärät tai vialliset tavarat).

5.5. Asiakkaan on palautettava tavarat 14 päivän kuluessa hakemuksen päiväyksestä tai esitettävä todiste siitä, että hän on luovuttanut tavarat rahdinkuljettajalle edellä mainitun ajan kuluessa.

5.6. Myyjä hyvittää asiakkaalle palautettavan summan tavaran vastaanottamisen jälkeen ja siihen asti, kunnes asiakas on toimittanut todisteen siitä, että tavarat on palautettu, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

5.7. Palautettava summa on palautettujen tuotteiden sama hinta, kun se oli ostohetkellä.

5.8. Myyjällä on oikeus peruuttaa myyntitapahtuma ja vaatia asiakkaalta tavaran palauttamista, jos tavaran hinta verkkokaupassa on virheestä johtuen ilmoitettu huomattavasti alle tavaran markkinahinnan.

6.    VALITUSTEN TEKEMINEN

6.1. Myyjä vastaa asiakkaalle myydyn tavaran virheestä tai puutteesta, joka oli olemassa toimitushetkellä ja joka ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran toimittamisesta ostajalle. Ensimmäisten kuuden kuukauden aikana siitä, kun tavarat on toimitettu asiakkaalle, vian oletetaan olleen olemassa toimitushetkellä. Myyjän vastuulla on kumota tämä olettamus.

6.2. Vian ilmetessä asiakkaalla on oikeus ottaa yhteyttä myyjään viimeistään kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myynti@salonshop.eu tai soittamalla numeroon +358 44788 7973.

6.3. Myyjä ei vastaa tavaran asiakkaalle toimittamisen jälkeen ilmenevistä virheistä.

6.4. Jos verkkokaupasta ostetuissa tavaroissa on virheitä, joista Myyjä on vastuussa, Myyjä korjaa tai vaihtaa vialliset tavarat. Jos tavaroita ei voida korjata tai vaihtaa, Myyjä palauttaa Asiakkaalle kaikki kauppasopimukseen liittyvät kulut.

7.    RIITOJEN RATKAISEMINEN

7.1. Jos asiakkaalla on verkkokauppaa koskevia valituksia, ne on lähetettävä sähköpostitse osoitteeseen myynti@salonshop.eu tai soittamalla numeroon +358 44788 7973.

7.2. Jos Asiakas ja Myyjä eivät pääse sopimukseen riidasta, Asiakkaalla on oikeus hakea riidan ratkaisemista tuomioistuimen ulkopuolisella menettelyllä Viron kuluttajansuojalautakunnan kuluttajariitalautakunnalta. Menettelyn ehdot ja edellytykset löytyvät täältä (https://komisjon.ee). Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen ratkaisemaan asiakkaan ja myyjän välisestä sopimuksesta johtuvat riidat. Komissio tutkii asiakkaan valituksen maksutta.

7.3. Asiakkaat voivat ottaa yhteyttä Euroopan unionin kuluttajariitojen ratkaisufoorumiin täällä (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage).

8.    YLIVOIMAINEN ESTE

8.1. Kumpikaan osapuoli ei ole vastuussa toiselle osapuolelle, eikä sen toimintaa katsota näiden ehtojen rikkomiseksi sen vuoksi, että se on viivästynyt tai laiminlyönyt velvollisuuksiensa täyttämisen, jos viivästyksen tai laiminlyönnin syy ei ole ollut sen kohtuullisessa määrin hallittavissa (ylivoimainen este).

Näitä ehtoja sovelletaan 01.12.2021 alkaen.

 

9.    HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYÄ JA EVÄSTEIDEN KÄYTTÖÄ KOSKEVAT EHDOT JA EDELLYTYKSET

9.1. Verkkokaupan www.salon24.fi (jäljempänä: verkkokauppa) henkilötietojen rekisterinpitäjä on Salonshop Baltic AS, virallinen osoite Valgevase 13 Tallinna 10414, rekisteritunnus 10205387, puhelin +358 44788 7973 ja sähköpostiosoite myynti@salonshop.eu (jäljempänä: myyjä).

9.2. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

9.3. Asiakkaan Myyjälle antamat henkilötiedot (nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelin) tallennetaan verkkokaupan tietokantaan ja niitä käytetään myyntisopimuksen täyttämiseen, palvelujen jatkokehittämiseen ja personointiin. Asiakkaan antamia henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, paitsi jos asiakkaan valitsema tilauksen toimitustapa sitä edellyttää tai jos laissa niin säädetään.

9.4. Myyjä on henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka välittää maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot Maksekeskus AS:lle. Salattu tiedonsiirto pankkien kanssa ostoksia maksettaessa takaa asiakkaan henkilökohtaisten pankkitietojen turvallisuuden, eivätkä ne ole Myyjän saatavilla.

9.5. Myyjä pidättää itsellään oikeuden lähettää Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen tietoja Myyjän ja sen yhteistyökumppaneiden uusista tuotteista ja kampanjatarjouksista vain, jos Asiakas on ilmaissut halunsa saada tällaisia tietoja ja ilmoittanut haluavansa vastaanottaa suoramainontailmoituksia.

9.6. Asiakas voi milloin tahansa kieltäytyä vastaanottamasta suoramainontailmoituksia ilmoittamalla siitä Myyjälle sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksen sisältävän sähköpostin ohjeita.

10. HENKILÖTIETOJEN POISTAMINEN JA RIITOJEN RATKAISEMINEN

10.1.           Pyytääksesi henkilötietojesi poistamista sinun on otettava yhteyttä Myyjään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myynti@salonshop.eu. Poistopyyntöön vastataan viimeistään 7 päivän kuluessa. Kun pyyntö on vahvistettu, henkilötiedot poistetaan, ellei niiden säilyttämiseen ole oikeutettua tarvetta.

10.2.           Henkilötietojen käsittelyä koskevassa riitatilanteessa asiakkaalla on oikeus ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen myynti@salonshop.eu tai ottaa yhteyttä tietosuojavaltuutettuun (https://www.aki.ee/et) tai tuomioistuimeen.

11. LOPPUSÄÄNNÖKSET

11.1.           Verkkokauppa käyttää evästeitä paremman käyttäjäkokemuksen varmistamiseksi. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa automaattisesti asiakkaan käyttämään laitteeseen. Evästeitä käytetään keräämään tietoa siitä, miten asiakas käyttää verkkokauppaa.

11.2.           Verkkokauppa käyttää istuntoevästeitä ja pysyviä evästeitä.

11.3.           Asiakkaan katsotaan hyväksyneen evästeet, jos evästeet on otettu käyttöön hänen selaimensa asetuksissa.

11.4.           Asiakkaat voivat poistaa ja/tai estää laitteisiinsa tallennetut evästeet muuttamalla verkkoselaimensa asetuksia. Jos evästeitä ei käytetä, verkkokaupan toiminnot voivat olla rajoitettuja.

11.5.           Evästeiden lisäksi verkkokauppa kerää ja analysoi anonyymejä verkkotilastoja pikselitunnisteiden ja Google Analytics -analyysiohjelmiston työkalujen avulla.